1. Liikenteen ohjaaminen omaan mediaasi
Hankit kävijöitä kotisivuillesi tai blogiisi. Yksi tärkeimmistä syistä tehdä markkinointia sosiaalisessa mediassa on saada ihminen pois somesta käyttämään sen sijaan sinun mediaasi, missä ei ole kilpailua huomiosta.
2. Brändin tunnettuus
Pidät brändiäsi esillä sosiaalisessa mediassa. Sitoutat nykyisiä asiakkaitasi ja tavoittelet uusia. Viihdytät, aktivoit, valistat ja innostat brändisi faneja.
3. Liidien kerääminen
Keräät potentiaalisten asiakkaidesi yhteystietoja. Tavoitteenasi on hyvin segmentoitu markkinointirekisteri myynnin käyttöön.
4. Myynti
Hankit verkkokauppaasi, myyntisivullesi tai kivijalkakauppaasi ostavia asiakkaita tai tapahtumaasi ilmoittautumisia.
5. Rekrytointi
Vakuutat alasi osaajat esittelemällä toimintaasi ja ohjaat parhaat hakijat täyttämään työnhakulomakkeesi.
6. Asiakaspalvelu
Vastaat palautteisiin ja kyselyihin tai reagoit brändisi käyttäjiä koskeviin ilmiöihin, kuten sää, pörssikurssit ja liikenne.
7. Yhteisön luominen
Hankit brändillesi suositteluyhteisön, joka luo brändillesi uskottavuutta. Tältä joukolta saat myös kehitysideoita brändisi ja tuotteidesi kehittämistä varten.
8. Asiantuntijaroolin vahvistaminen
Hankit ja vahvistat huippuosaajan mainettasi jakamalla omia asiantuntijasisältöjäsi sekä vaikuttamalla asiantuntijaverkostoissa.
9. Benchmarking
Otat selvää, mitä kilpailijasi tekevät sosiaalisessa mediassa. Tutkit, mihin markkinasi on menossa ja mitä asiakkaasi ajattelevat alasi toimijoista, ilmiöistä ja tulevaisuudesta.
MIKÄ ON SINUN TAVOITTEESI?
Erilaisten tavoitteiden saavuttamiseksi kannattaa käyttää tarkoitukseen parhaiten sopivia sosiaalisen median kanavia. Jäikö jokin tavoite mainitsematta? Jätä kommentti!