9 syytä markkinoida sosiaalisessa mediassa

Miksi yrityksesi kannattaa toimia sosiaalisessa mediassa? Some taipuu yllättävän moneen tarpeeseen. Lue yhdeksän tavoitteisiin perustuvaa esimerkkiä.

1. Liikenteen ohjaaminen omaan mediaasi

Hankit kävijöitä kotisivuillesi tai blogiisi. Yksi tärkeimmistä syistä tehdä markkinointia sosiaalisessa mediassa on saada ihminen pois somesta käyttämään sen sijaan sinun mediaasi, missä ei ole kilpailua huomiosta.

2. Brändin tunnettuus

Pidät brändiäsi esillä sosiaalisessa mediassa. Sitoutat nykyisiä asiakkaitasi ja tavoittelet uusia. Viihdytät, aktivoit, valistat ja innostat brändisi faneja.

3. Liidien kerääminen

Keräät potentiaalisten asiakkaidesi yhteystietoja. Tavoitteenasi on hyvin segmentoitu markkinointirekisteri myynnin käyttöön.

4. Myynti

Hankit verkkokauppaasi, myyntisivullesi tai kivijalkakauppaasi ostavia asiakkaita tai tapahtumaasi ilmoittautumisia.

5. Rekrytointi

Vakuutat alasi osaajat esittelemällä toimintaasi ja ohjaat parhaat hakijat täyttämään työnhakulomakkeesi.

6. Asiakaspalvelu

Vastaat palautteisiin ja kyselyihin tai reagoit brändisi käyttäjiä koskeviin ilmiöihin, kuten sää, pörssikurssit ja liikenne.

7. Yhteisön luominen

Hankit brändillesi suositteluyhteisön, joka luo brändillesi uskottavuutta. Tältä joukolta saat myös kehitysideoita brändisi ja tuotteidesi kehittämistä varten.

8. Asiantuntijaroolin vahvistaminen

Hankit ja vahvistat huippuosaajan mainettasi jakamalla omia asiantuntijasisältöjäsi sekä vaikuttamalla asiantuntijaverkostoissa.

9. Benchmarking

Otat selvää, mitä kilpailijasi tekevät sosiaalisessa mediassa. Tutkit, mihin markkinasi on menossa ja mitä asiakkaasi ajattelevat alasi toimijoista, ilmiöistä ja tulevaisuudesta.

 

MIKÄ ON SINUN TAVOITTEESI?

Erilaisten tavoitteiden saavuttamiseksi kannattaa käyttää tarkoitukseen parhaiten sopivia sosiaalisen median kanavia. Jäikö jokin tavoite mainitsematta? Jätä kommentti!

Olli Ljokkoi