Näin piilotat internet-sivustosi tehokkaasti

Haluatko piilottaa yrityssivusi Googlelta sekä potentiaalisilta asiakkailtasi? Lue, kuinka se onnistuu parhaiten!

Julkaiseminen

Pidä tekstisisältö minimissään äläkä koskaan päivitä sivustollesi mitään uutta. Google unohtaa mielellään passiiviset ja hyödyttömiltä vaikuttavat sivustot.

Käytettävyys eri laitteilla

Varmista, että sivustoasi on hankalaa käyttää erityisesti mobiililaitteilla. Sekava skaalautuvuus ja liian pienet painikkeet saavat Googlen ohjaamaan mobiilikäyttäjät muille sivustoille.

Sisältö

Vältä avainsanojen käyttöä erityisesti otsikoissa. Luo sivustollesi geneeristä tekstiä, joka ei erotu internetin muista sisällöistä. Hyviä avainsanoja sivuillesi ovat esim. luotettava, johtavin, lisäarvo ja asiakaslähtöinen. Julkaisujärjestelmän tarjoamat hakukoneoptimointikentät (title, meta description ja keywords) jätät tietenkin tyhjiksi.

URL-osoitteet

Käytä kryptisiä URL-osoitteita, joissa ei ole sivustosi sisällöstä kertovia avainsanoja.

Vinkki: www.yritys.fi/page=3/#&!!8765

Videot

Ehdoton ei! Parempi, että ne harvatkin sivustosi vierailijat poistuvat mahdollisimman nopeasti.

Kuvien optimointi

Nimeä kuvatiedostosi niin, ettei hakukone saa millään selville, mitä ne esittävät. Hyvä nimi on esim. 0001.jpg. Kaikkien kuvien kannattaa olla myös mahdollisimman suuria, vähintään 500 kt, jotta sivustosi ei lataudu liian nopeasti. Julkaisujärjestelmässä kuville varatut title- ja alt-kentät kannattaa jättää tyhjiksi.

Aktivoinnit ja lomakkeet

Jätä pois, niin mahdollisten asiakkaittesi yhteydenotot eivät häiritse työrauhaasi.

Sosiaalinen media

Sisältöihisi viittaaminen sosiaalisessa mediassa ilmiantaa sivustosi Googlelle erittäin tehokkaasti. Vältä some-näkyvyyttä kuin ruttoa!


Viimeiseksi: ÄLÄ ota meihin yhteyttä!

Crealabilla on tapana kiusata asiakkaitaan tekemällä sivustoista helposti löydettäviä ja muutenkin hyviä. Pysy siis kaukana meistä, jos haluat pysyä piilossa!

Olli Ljokkoi