Julkaiseminen
Pidä tekstisisältö minimissään äläkä koskaan päivitä sivustollesi mitään uutta. Google unohtaa mielellään passiiviset ja hyödyttömiltä vaikuttavat sivustot.
Käytettävyys eri laitteilla
Varmista, että sivustoasi on hankalaa käyttää erityisesti mobiililaitteilla. Sekava skaalautuvuus ja liian pienet painikkeet saavat Googlen ohjaamaan mobiilikäyttäjät muille sivustoille.
Sisältö
Vältä avainsanojen käyttöä erityisesti otsikoissa. Luo sivustollesi geneeristä tekstiä, joka ei erotu internetin muista sisällöistä. Hyviä avainsanoja sivuillesi ovat esim. luotettava, johtavin, lisäarvo ja asiakaslähtöinen. Julkaisujärjestelmän tarjoamat hakukoneoptimointikentät (title, meta description ja keywords) jätät tietenkin tyhjiksi.
URL-osoitteet
Käytä kryptisiä URL-osoitteita, joissa ei ole sivustosi sisällöstä kertovia avainsanoja.
Vinkki: www.yritys.fi/page=3/#&!!8765
Videot
Ehdoton ei! Parempi, että ne harvatkin sivustosi vierailijat poistuvat mahdollisimman nopeasti.
Kuvien optimointi
Nimeä kuvatiedostosi niin, ettei hakukone saa millään selville, mitä ne esittävät. Hyvä nimi on esim. 0001.jpg. Kaikkien kuvien kannattaa olla myös mahdollisimman suuria, vähintään 500 kt, jotta sivustosi ei lataudu liian nopeasti. Julkaisujärjestelmässä kuville varatut title- ja alt-kentät kannattaa jättää tyhjiksi.
Aktivoinnit ja lomakkeet
Jätä pois, niin mahdollisten asiakkaittesi yhteydenotot eivät häiritse työrauhaasi.
Sosiaalinen media
Sisältöihisi viittaaminen sosiaalisessa mediassa ilmiantaa sivustosi Googlelle erittäin tehokkaasti. Vältä some-näkyvyyttä kuin ruttoa!
Viimeiseksi: ÄLÄ ota meihin yhteyttä!
Crealabilla on tapana kiusata asiakkaitaan tekemällä sivustoista helposti löydettäviä ja muutenkin hyviä. Pysy siis kaukana meistä, jos haluat pysyä piilossa!