Asiakas
Betonimestarit
Tiimi
Janne Olli Heikki
Tagit
Sosiaalinen media Facebook Digimarkkinointi
Jaa
Betonimestarit Oy:n hyväntekeväisyyskampanja
Betonimestarit Oy halusi parantaa tunnettuuttaan ja imagoaan jollakin mielenkiintoisella ja merkityksellisellä tavalla. Samalla yrityksen johto pohti, miten ”suuri ja harmaa” betonialan yritys voisi hyödyntää sosiaalista mediaa. Toteutimme valtakunnallisen Facebook-kampanjan, joka osoittautui jättimenestykseksi. Ideana oli hankkia Betonimestarit Oy:n Facebook-sivulle 10 000 tykkääjää ja antaa sitten tykkääjien ehdottaa, mille paikkakunnalle palkintona ollut skeittirata lahjoitetaan.
Betonimestarit Oy:n Facebook-sivu sai alle kahdessa kuukaudessa tavoitellut yli 10 000 tykkääjää. Hyvin perusteltuja paikkakuntaehdotuksia kertyi lopulta noin 1700. Voittajaksi valikoitui Paltamo.
Kampanja huipentui skeittiradan lahjoitustilaisuuteen, johon osallistui satoja paltamolaisia nuoria, valtiovallan edustajia sekä joukko toimittajia. Medianäkyvyyttä ja some-pöhinää riitti kokonaiseksi vuodeksi.